http://kultusarnie.blogspot.com/http://kultusarnie.blogspot.com/p/o-mnie.html


poniedziałek, 31 sierpnia 2015

Dookoła świata book tag

Dziś pierwszy tag, do którego ostałam nominowana przez Liss Carrie z bloga W świecie fikcji (klik). Jest to jednocześnie jej pierwszy tag, więc bardzo się cieszę, że zostałam nominowana i mogę być jedną z pierwszych, którzy go wykonali. Tu znajduje się jej własne wykonanie (klik) a poniżej zapraszam na moje.



LAS VEGAS, czyli bohaterzy książkowi, z którymi mogłabyś/mógłbyś spędzić weekend w Vegas, dobrze się bawiąc

  Mam nadzieję, że może być tylko jeden bohater! Bo i tak mam problemy, bo chyba nie znam żadnych postacie, które chciałyby by się bawić... No, niech będzie Diana z "Ani z Zielonego Wzgórza", żeby nie siedziała w książkach całe swoje życie! 

NOWY JORK, czyli książka, w której bohaterowie walczą o wolność

Zdecydowanie "Młody samuraj". Tam walka o wolność (jakąkolwiek) trwa przez cały prawie czas. 


PARYŻ, czyli książka z piękną historią miłosną
Nienawidzę historii miłosnych. Ale jeśli już muszę jakąś podać, to będzie to miłość, o której miło się czyta, czyli miłość Takeo i Kaede z "Opowieści rodu Otori".



LONDYN, czyli książka w której występują różnorodni, ciekawi i dopracowani bohaterowie

Chyba będę monotematyczna (znów ci samuraje), ale "Młody samuraj", zdecydowanie. 
AMSTERDAM, czyli książka, której świat mogłabyś zwiedzić jadąc rowerem
Oj, zwiedziłabym... Paryż. Taki, jaki ukazany został w "Lalce", taki piękny, idealny... 

WENECJA, czyli książka, w której bohater zmienił się w trakcie trwania historii
Od razu na myśl przychodzą mi lektury z "bohaterami dynamicznymi".  Ale jednak "Co dalej szary człowieku" i Johannes Pinneberg. Gdy został mężem i ojcem, zmienił się nie do poznania. Wtedy był zdolny do wszystkiego, by zadbać o swych bliskich. 
TRANSYLWANIA, czyli bohater książkowy, który wzbudza w Tobie strach

Jest trudno. Dobra, może i książka ta sama, ale nie mogę się powstrzymać. Sensei, którego nazwiska niestety nie pamiętam. Był bardzo brutalnym i wymagającym, często nawet nie uczciwym nauczycielem. 

WIEDEŃ, czyli książka z monarchią w tle
Pierwsza, o jakiej pomyślałam to "Faraon" Bolesława Prusa. Tytuł mówi wszystko, prawda? 
KRAKÓW, czyli ulubiona książka/baśń/legenda z dzieciństwa
Chyba "Dzieci z Bullerbyn". Uwielbiam ją do dziś, często do niej wracam. Tak poza tematem, najbardziej lubiłam rozdziały o świętach! 
 TOKIO, czyli książka, która wywołuje w Tobie pozytywne emocje

To nie będzie książka, wybacz. Będzie to wiersz "Dziewczyna" Leśmiana. Może i sam wiersz przesłania pozytywnego nie niesie, ale we mnie takie emocje wzbudza. Nie mam pojęcia czemu. 

Dobrze, mojego tagu koniec, jeszcze tylko nominacje!

KarolajnBy (to blog włosowy, zrozumiem, jeśli nie będzie w stanie tagu wykonać; poza tym, jeśli nie będziesz chciała zabierać miejsca u siebie, możesz dodać tag w komentarzu lub wysłać do mi, ja umieszczę go u siebie)
Powodzenia!

6 komentarzy:

  1. Ciekawy, oryginalny tag. Musiałabym dobrze pomyśleć, by wybrać odpowiednie książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie wykonany TAG.
    I szczerze powiem, że z połową bohaterów i książek które tu wymieniłaś nie miałam jeszcze styczności, więc będę musiała to nadrobić.
    Buziaki i pozdrawiam :*
    http://depends-of-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam często książki, o których świat nie słyszał :P
      Ale każdą z nich oczywiście polecam!

      Usuń