http://kultusarnie.blogspot.com/http://kultusarnie.blogspot.com/p/o-mnie.html


poniedziałek, 7 września 2015

Top 5 miast w Anglii

    Moja długa, wakacyjna nieobecność na blogu spowodowana była wyjazdem do Anglii, gdzie odwiedzałam moją siostrę. Blog mój jest recenzenckim, lecz myślę, że poza filmami i książkami znajdzie się miejsce na parę zdjęć z miejsc naprawdę cudownych. Nie będę się rozpisywać - zachęcam do oglądania :)

Halifax - miejsce, które naprawdę mi się spodobało, a dodatkowo w tym mieście właśnie mieszkałam. Otoczone jest naprawdę wieloma pagórkami, co daje złudzenie mieszkania w środku wypełnionego zielenią krateru! 





Leeds - w tym dużym (wielkości mniej więcej naszej Warszawy, ludzi tam jednak znacznie więcej) mieście byliśmy tylko chwilę, przyjechaliśmy bowiem do restauracji, gdzie znajdowały się potrawy z całego świata. 

 Manchester - o tym mieście słyszał zapewne każdy. Nie bez powodu. Jest naprawdę duże i przede wszystkim piękne. Połączone tam style starego miasta i ruin z nowoczesnymi budynkami i wieżowcami było naprawdę niesamowite. Połączenie to będzie widoczne także w innych miejscach. 

 O, co do tego zdjęcia wyżej chciałam tyko podzielić się moją refleksję. Miejsce to bowiem bardzo skojarzyło mi się z niemieckim Frankfurtem nad Menem.







Scarborough - Taki Gdańsk po angielsku. Miasto portowe, przy morzu. Widoki są naprawdę niesamowite, a samo miasto dobrze wie, co zrobić, by przyciągnąć turystów.



 (te domki są mieszkalne; można wykupić sobie na dzień lub trochę więcej; tuż naprzeciwko znajduje się morze)





York - Och, w tym miejscu się naprawdę zakochałam. Trudno mi powiedzieć, jak bardzo się nim zachwyciłam! Tu, podobnie jak w Manchesterze czy innych miastach, dobrze widać to architektoniczne połączenie starego z nowym, co tworzy niesamowity efekt. 







Mam nadzieję, że podobają ci się te miejsca i że może zamiast ciągle zachwycać się Londynem, znajdziesz inne, równie piękne (a może piękniejsze!) miejsca.

4 komentarze:

  1. Nie byłam jeszcze nigdy w Anglii, ale te zdjęcia bardzo mnie kuszą.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie, byłam tylko w Londynie, marzy mi się Dorset, jak córa podrośnie pojedziemy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spojrzałam teraz na zdjęcia tego miejsca i nawet jak na tereny, gdzie są plaże (nie przepadam za nimi) jest bardzo urodziwe. Szkoda, że byłam w zupełnie innym regionie...

      Usuń